روش صحیح تزریق انسولین و مناسب ترین محل های تزریق

آموزش بهترین روش تزریق انسولین بهمراه محل درست تزریق انسولین را در این مقاله بیاموزید

روش صحیح تزریق انسولین و نگهداری از آن

انسولین جهت تنظیم قند خون برای افراد دیابتی تجویز می شود و علاوه بر تنظیم قند خون کاهش وزن را هم به همراه دارد یعنی با استفده از انسولین هم قند خون و هم وزن فرد، کنترل می شود. فرد دیابتی باید بتواند در فرایند کنترل قند خونش، حداقل ۵ درصد از وزن خود را کاهش دهد که با مصرف انسولین این اتفاق می افتد. که هم باعث افزایش تحرک فرد و هم باعث کاهش وزن او می شود. بسیاری از افراد از جمله کودکان در دفعات اولیه تزریق انسولین دچار عوارض آن می شوند که یکی از این عوارض حالت تهوع می باشد. برای کمک به این گونه بیماران پزشک متخصص داروی ضد تهوع تجویز می کند تا این حالات در بیمار از بین برود. اما در حقیقت تنها مشکلی که وجود دارد این است که داروی انسولین تحت پوشش بیمه برای بیماران ارائه نمی شود و افراد دیابتی باید آن را به صورت آزاد تهیه کنند و این دارو قدری گران است. از مهم ترین مواردی که در مورد تزریق انسولین کودکان باید به آن اشاره کرد این است بیمار باید بداند که روش صحیح تزریق انسولین چگونه است. در ادامه با ما در تیم پزشکی کلینیک سلامت و دیابت کوروش همراه باشید تا به شما عزیزان روش صحیح تزریق انسولین را بیاموزیم.

 

محل مناسب برای تزریق انسولین کجاست؟

 

تزریق انسولین در بازو

محل درست تزریق انسولین در بازو (روش صحیح تزریق انسولین در بازو) :

محل درست تزریق انسولین در بازو به فاصله ی ۴ انگشت از کتف و ۴ انگشت از آرنج پائین تر تزریق باید انجام شود. یا اینکه دست خود را بر روی شانه ی دیگر خود قرار دهید و تزریق را بر روی برآمدگی بازو انجام دهید.

با چه زاویه ای باید تزریق انجام شود؟ برای تزریق باید دست خود را عمود قرار دهید که مایع انسولین زیر پوست وارد نشود، یعنی۹۰ درجه.

 

تزریق انسولین در شکم

محل درست تزریق انسولین در شکم (روش صحیح تزریق انسولین در شکم) :

توجه کنید که قسمت بالا و زیرناف نباید انسولین تزریق کرد. در صورت تزریق در این مکان اتفاق نا هنجاری نمی افتد، اما دو مکان جای مناسبی برای تزریق انسولین نیست. جای مناسب در فاصله ی ۴ انگشت دو طرف ناف می باشد.

 

تزریق انسولین در ران

محل درست تزریق انسولین در ران (روش صحیح تزریق انسولین در ران) :

فرض کنید که دست خود را در جیب شلوارتان قرارد داده اید در این ناحیه شما می توانید در ران خود انسولین تزریق کنید.

 

برای اطلاعات بیشتر در مورد انسولین قلمی میتوانید به مقاله تزریق انسولین قلمی مراجعه نمایید

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا